Hotellstädning – Konferens – Restaurang – Bar
Flexibilitet – Lyhördhet – Engagemang – Bekymmersfri Service = Städhuset.
Hotellstädning och städning på konferens är speciellt. Här måste vi verkligen vara på tårna hela tiden och se till att städningen inte får en negativ inverkan på gästerna och planerade aktiviteter.
När en gäst kommer till ett hotell och betalar pengar för att bo där så skall det vara klockrent. Det skall upplevas fräscht och rent och städningen är ingenting som gästerna överhuvudtaget ska reflektera över. Detta kan vi på Städhuset verkligen leverera.
Vi erbjuder städning av hotellrum, lobby, entréer, restauranger, barer och mycket mer. Våra kunniga städare vet hur man på bästa sätt lägger upp städningen så effektivt som möjligt för att hinna med alla rum samtidigt som rengöringen av de allmänna ytorna sker kontinuerligt. Vi ser till att hålla restaurang och bar fräscha och att man exempelvis varje natt kör med ångmaskin i brunnar och runt baren för att förhindra bananflugor är ett måste.
Boka provstädning eller begär offert
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Checklistor för hotellstädning
I vår städning har vi checklistor till vår hjälp så att vi löpande gör saker som ventiler, oljar bord, armaturer, textiltvätt, läderimpregnering, mattvätt osv. Viktigt är att hålla efter allt på en regelbunden basis så att verksamheten kan fortsatt pågå utan störningsmoment.
Det gäller verkligen att vara flexibel och lyhörd när det gäller städning av hotell och konferensanläggningar.
Vi kan ta över hela lokalvårdsdriften om ni önskar eller så testar ni och anlitar oss per timme för rumsstädning? Låt oss komma och presentera hur vi jobbar.
Ring, maila eller använd kontaktformuläret nedan så kontaktar vi er snarast. Du kan även anlita oss för exempelvis kontorsstädning eller flyttstädning!
Läs mer:
Städinstruktion hotellrum
Checklista periodiskt underhåll
Varför är hotellstädning viktigt?
Hotellstädning är väldigt viktigt för gästernas upplevelse. En undersökning utförd av Visma visar detta på ett tydligt sätt. I denna undersökning fick deltagarna svara på frågan om vad som var viktigt för trivseln och vad de aktivt sökte efter vid val av hotell. Så många som 16% hade städning överst på listan. Detta före exempelvis gym och spa-avdelning – något som många hotell prioriterar väldigt högt.
Detta säger ganska mycket om vikten av hotellstädning. Gästerna förväntar sig rena rum och en fräsch, inbjudande miljö i övrigt. Detta är starkt bidragande till helhetsupplevelsen av hotellvistelsen. Det motsatta skapar sällan det man som hotell vill ha: bra omdömen, fina betyg och, framförallt, återkommande gäster.
Serviceinriktad personal får kunderna att återvända
Vill man vara ett hotell som gästerna väljer att återvända till och bli ett givet val så är definitivt hotellstädning något att fokusera på och vi är ett säkert kort i det sammanhanget.
Vi städar effektivt och vi städar utan att synas och störa gästernas vistelse. Vår personal är ytterst serviceinriktade och utbildade på att hantera alla tänkbara frågor och önskemål. De är beredda att gå den extra milen för att gästerna ska trivas!
Hotellstädning ger ett mervärde
Som gäst på ett hotell så har man vissa förväntningar på vistelsen. Man vill känna sig omhändertagen och man vill slippa hålla på att ta tag i olika saker på egen hand. Det är naturligt – oavsett om man reser i sitt arbete eller befinner sig på en nöjesresa. Som gäst vill man få sitt rum städat dagligen, sängen renbäddad och man vill ha en fräsch och inbjudande atmosfär i övrigt. Ett hotell som kan erbjuda detta är ett hotell man gärna väljer igen.
Rätt hotellstädning skapar därför ett stort mervärde. Känner gästerna att de hela tiden möts att nystädade lokaler och exempelvis kan avnjuta en frukost i en fräsch miljö så adderas detta på pluskontot och gör att den totala upplevelsen känns bra. Något som gör valet av hotell lättare nästa gång.
Man ska heller inte underskatta internet i den här frågan. Vill ni ha fina omdömen – som i sin tur genererar fler kunder – så finns det inga genvägar. Där måste exempelvis städningen skötas friktionsfritt och utan några problem. Gäster idag väljer ofta hotell baserat på tidigare kunders omdömen. Ett dåligt sådant kan vara en katastrof. Vi ser till att städningen sker på ett högkvalitativt sätt och där kunderna garanterat ger ett högt betyg och en positiv recension för detta.
Vi städar efter era behov
Hur ofta behöver ni ha städat? Vad ska städas och i vilken omfattning? Vi är en flexibel städfirma som alltid anpassar oss efter våra kunders behov. Hotellstädning sker alltid för att passa dig som beställare. Samtidigt så är vi också lyhörda och öppna för förändringar.
Vi håller kommunikationen öppen och är beredda att göra justeringar om ni känner att någonting behöver ändras för att skapa en bättre trivsel. Kontakta oss redan idag så ser vi över era behov och sätter igång med hotellstädning som ger er återkommande, nöjda gäster. Välkommen!